vrijdag 17 september 2010

Veluwe (1)


                                                                                  



Midweekje Veluwe: van alles wat, zowel wat het weer betreft en ook al het moois wat ik heb gezien. Maandag kwam ik aan, maar dinsdag regen, regen, dus alleen even in Putten gaan kijken. Ik had een bungalow op de Heihaas. Maar woensdag veeeeeel wind maar op de fiets naar Otterlo en daar op de Hoge Veluwe rondgefietst. En gisteren, alweer de laatste dag tussen de buien door naar Harderwijk gereden. Daar was het aan het water op een gegeven moment onstuimig maar fraai om te zien. Op de terugweg via de Ermelosche Heide gereden en daar bij de schaapskooi Schapedrift gaan kijken. En had het geluk dat de kudde met de herderin (ja een vrouw!) net terug kwam over de prachtig paarse heide. Dan kan je dag niet meer stuk. Komende dagen meer foto's van mijn belevenissen.

6 opmerkingen:

  1. ohhhhh margreet je foto's worden elke keer mooieder:-)
    je bent aan het toveren geweest daar op de veluwe, de derde foto is betoverend mooi
    ik kijk uit naar het vervolg,
    een héél fijn weekend gewenst, met alleen maar mooie dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genoeg onderwerpen om de mooiste foto's van te maken, Margreet!
    Het ging daar in Harderwijk flink tekeer.
    Van de schapen zie ik ook graag een hele serie foto's...wat boffen, zeg..zo'n grote kudde...
    Ook leuk, dat er een herderin bij was.
    Heel fijn weekend en groetjesss..Ria.
    OT Hier is alles weer rustig, gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow.... de een nalaatste foto, Harderwjk, schitterend. Ondanks de regen toch wel gefietst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet ver van Harderwijk (Elburg) zijn mijn ouders geboren en heb ik een gedeelte van de oorlog (40-45) van mijn jeugd door gebracht.
    Ik heb tijdens mijn verkeringsperiode, met minder regen, veel in de omgeving van de veluwe rondgezworven.
    Het is inderdaad een schitterende omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige omgeving, mooie foto's het je kunnen maken, mooi hè zo'n kudde schapen.
    jammer van het weer, is prachtig om te fietsen daar, heb er ooit eens 3 dagen gefietst.
    De voorlaatste foto met de donker lucht is mooi, ging nogal te keer daar.
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hele Veluweserie meteen in één keer bekeken en volop genoten
    Veel herkenning en dat is juist zo leuk van loggen bij elkaar.
    Mooie wolkenluchten had je steeds te pakken.
    Geweldig mooi is de Veluwe toch hè ?
    Dag, marjolein vh pl

    BeantwoordenVerwijderen