woensdag 8 september 2010

Mooi, nat en zielig

Maandag zag ik nog mooie windveren, maar dat was een voorbode van de vele regen die ons weer te wachten stond!

Vandaag was er een item in het NOS-Journaal over de vele paddenstoelen die er nu al zijn. Nou buiten de foto rechts boven zijn deze ook allemaal van vandaag. Rechtsboven is afgelopen zondag in Chaam geschoten en die was zo groot als een flink etensbord! Je zou er bijna op gaan zitten. Leek net een krukje in de berm. De afgelopen weken al veel paddenstoelen gefotografeerd.

                 
En dit is mijn zielepietje: een merel die iets aan zijn pootjes of zo heeft. Zit soms uren in de tuin, maar alles wat je aan brood, e.d. gooit eet ze op. Soms is ze een dagje of zelfs 2 weg en dan denk je ze is gesneuveld en dan is ze er weer. Je kunt er vlak bij komen, maar pakken niet. Dit is al een maand of anderhalf. Maar merels die in mensenhanden geweest zijn redden het niet meer in de natuur. Ik denk dat ze door een kat gepakt is geweest, of een jonge merel, want daar lijkt het op, die te vroeg uit het nest is gevallen. Heel zielig, maar wij zorgen er in de buurt maar zo lang mogelijk voor. Op de foto ziet ze er niet goed uit (gisteren) maar vandaag oogde ze weer redelijk goed.

6 opmerkingen:

  1. ach margreet ja,laten we samen van de stoeleks genieten, er staan er zoveel,
    fietsen er bij jullieook polen rond die de paddestoelen gaan plukken om ze te eten??
    ik heb steeds de neiging om te zeggen, niet doen gevaarlijk, maar ehhh ik neem aan dat ze wel weten wat ze doen,
    gisteren was voor een hele zware dag dan hé,..
    het gaat nooit over hé.....

    bewaar de mooie herinneringen maar margreet en als ik wat voor jou kan doen...
    hier ben ik,

    je foto's zijn weer om van te snoepen...
    al zou ik de paddestoelen niet durven eten :-)

    lieve groet een een fijne avond,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes, ben er weer ...eindelijk, nu met 2 foto`s ipv 3
    Dus het gaat vooruit :-)
    Hele mooie paddestoelen heb je verzameld
    Topjaar zo te zien
    Dag en welterusten
    marjolein vh pl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik hoop dat dit mereltje het red, margreet!
    als ze op krachten kan komen met het eten dat ze van jou krijgt, zal het wel lukken, zeker?

    ja, paddestoelen zijn er bij de vleet!
    jij hebt er een mooie collage van gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben nog niet echt op zoek gegaan naar paddenstoelen.
    Je hebt wel mooie grote op de foto gezet.
    Die vogel ziet er idd zielig uit, maar zolang die nog eet denk ik dat het wel goed komt.
    Prettige vrijdag en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lukt niet echt met reageren :0(
    Doe nog één poging...
    Ik schreef:
    Wat een zielepootje is die merel.
    Zal wel geen lang leven beschoren zijn, dus verwen haar maar goed.
    Wat veel paddenstoelen al! Ik heb al wel joekels van Boleten (net voetballen) gezien, maar ga komend weekend eens echt op jacht.
    Fijne avond nog en groetjessss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben vroeger jarenlang een kraai met maar een poot in de tuin gehad, kwam elk jaar terug.

    BeantwoordenVerwijderen