vrijdag 22 april 2011

Tuin, wolken en stenen op Goede Vrijdag

Goede Vrijdag: een bijzondere dag in mijn jeugd, want op deze dag
was alles gesloten in Katwijk, kwam er geen bakker of melkboer
aan de deur.....tijden veranderen en zeker in het zuiden. 
Vandaag verder gewerkt in mijn tuintje en van het een komt
het ander, dus o.a. tuintafeltje gebeitst.
Daar ligt ook mijn Limburgse verzameling stenen op. Die eerst
weer schoongemaakt en dan denk je wel eens hoeveel jaren
geschiedenis van rivieren, beken, natuur, etc. heb je in je hand!
De meeste stenen heb ik boven op de Keutenberg of vlakbij
de caravan, niet ver van de Geul, opgeraapt. Voor mij altijd
een mooie herinnering aan die 16 Limburgse jaren.
Einde middag dreigend en een paar druppels!

Allemaal een fijn paasweekend.

7 opmerkingen:

  1. Je hebt de dag goed besteed, Margreet.
    Ja...tijden veranderen. Tegenwoordig is er altijd wel een winkel open. Feestdag of niet.
    Jij bent dus ook zo'n stenenverzamelaar???
    Ik heb ook altijd de neiging om ergens een steen van mee te nemen.
    Tijdens een wandeltocht plaag ik m'n zwager nog wel eens met de vraag of de steen in zijn rugzak mag ☺
    Hier was het vandaag 26º in de schaduw!!
    Het mag wel iets minder...ik ga morgen een tocht van 30 km. lopen.
    Ik wens jou ook een heel fijn paasweekend.
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. marjolein vh pl22 april 2011 om 23:19

    Wat leuk al die stenen !
    Steeds komen er zeker weer oude nieuwe herinneringen boven drijven.
    En je side-table ziet er weer puik uit !
    Hier dreigde het ook een klein beetje, maar het bleef bij 2 onweersklappen en wind !
    Jij ook fijne paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je stenen kunnen weer schitteren op je pas gebeitste tafel, margreet! :-))

    ook voor jou heel gezellige paasdagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk margreet,
    ik zou de stenen niet poetsen denk ik :-)
    maar de tijd erover heen laten gaan :-)
    ik raap ze ook altijd op,
    gisteren heb ik weer héle mooie gevonden :-)
    een een héle lieve gekregen: -)

    fijne paasdagen wens ik jou

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je ook stenen verzameld.
    Ik heb heel veel stenen in de tuin waar geen herrinneringen aan hangen,maar heb lavasteentjes van de Canarische eilanden wel hier ;-)
    Moet hier nog een bankje, ook zo'n tafeltje en de pergola beitsen.
    Ziet er weer als nieuw uit.
    Mooi !!
    Jij ook gezellige paasdagen en groeten.
    Geniet van het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die tuintafel ziet er weer als nieuw uit, mooi!
    Jij ook fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kan me heel goed voorstellen dat de stenen belangrijk voor je zijn! Terug in de tijd....

    BeantwoordenVerwijderen