zaterdag 13 augustus 2011

Boerendag Alphen (1)

Zaterdagmorgen, droog, dus op de fiets naar
Alphen voor de 28e Boerendag.
En dat staat borg voor een paar leuke uurtjes. 

Kinderen proberen de "kunstkoe" te melken.
Paarden met handploeg is net gedraaid en de man rechts is even
zoekende hoe het ook al weer moet: "Ja dit doe ik maar 1x
per jaar!".

De ganzen voor het drijven, net als schapen, wachten op
hun optreden.
Paraplu, want een bui.
Oldtimershow.
Veel rood, want Volvo stond dit jaar in de picture bij de
landbouwwerktuigen, van oud tot gloednieuw!
Een trotse viking op een fraaie tractor in de regen.
Maar mijn mooie haantje mag er ook zijn. Een stukje huisvlijt
van de standhouder, die ze zelf maakt in allerlei diervormen.
(wordt vervolgd)

6 opmerkingen:

  1. de regen kan hier duidelijk de pret niet derven! :-))

    heerlijk hoe jong en oud opgaat in het boerenleven van destijds! :-))

    @ het spijt me, margreet, maar mijn laatste blog heeft niks met crematie of wat dan ook te maken, maar alles met goud, dat staat voor de goedheid van de mens, dat door geen enkele beproeving, tegenslag, drama, .. teniet kan gedaan worden!

    fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schitterende happening margreet,
    daar loop ik ook altijd zo graag overhgeen, alleen hier zie je dat zo weinig??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om te zien, Margreet en ze hebben de datum aardig goed gekozen, want vandaag zou het helemaal verregend zijn.
    Het regent hier onophoudelijk...:-(
    Ik begrijp, dat Volvo de Ferrari onder de tractoren is!
    Leuke foto met de Viking!
    Die handploegen waren vroeger voor kleine mensjes...je zou het er spontaan van in je rug krijgen...haha...
    3 Euro voor zo'n mooie haan is toch geen geld en die staat nu te prijken in jouw tuin????
    Fijne zondag en maak er wat van, ondanks de regen.
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die laatste... lijkt me een haantje de voorste

    Margreet !

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd wel leuk zulke evenementen. Alleen die regen maakt het vaak wat minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Genoten van alle activiteiten op de boerendag
    Leuk om alles door jouw ogen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen