zondag 21 augustus 2011

De Leyetocht

Vandaag alweer de 34ste uitgave van het Brabantse fietsfeest
vanuit Helvoirt.


 Allervroegste starters kregen een hoosbui en ik een gewone bui.
 Na 40 km eerste controle in Eindhoven en het was droog!
 Terug langs de paarse Oirschotse Heide.
Over het Wilhelminakanaal via de Miekoeksebrug, waar zelfs de
heemkundigen de oorsprong van die naam niet kennen!

Controle en lekker bakkie + taart bij café Mieke Vingerhoeds
onder Oirschot. Een klassieker in het Brabantse land.
 Zelfs een fietsend muziekbandje!
 Mieke Vingerhoeds staat als beeldje bij de door haar gestichte
kroeg, zoals zovelen bij een boerderij begonnen. Heel  lang geleden
haar ooit nog ontmoet tijdens een personeelsuitstapje.
Terras bij de finish.
 Na bijna 80 km in broeierig warm weer smaakte de
Leffe wel!
Het edele ros in de bewaking, voordat die weer mee naar
huis mocht na een fijne fietsdag.

11 opmerkingen:

  1. Dat ziet er goed uit.
    Mooie tocht lijkt me dat, vooral nu met die bloeiende heide.
    Heb weer genoten.

    @ Een log over Veenhuizen komt ook nog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zie ik daar een leffe staan? :-))

    jij bent een straffe madam, margreet?
    jij kunt fietsen én jezelf fotograferen tezelfdertijd? :-))

    dit was duidelijk een fantastische fietstocht, margreet!!
    daar zijn deze foto's de getuigen van! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijke tocht margreet en die band op de fiets, wat een belevenis hé, geweldig, wat een zalig zicht,
    het wa seen lekker toerke margreet, ik ben wel toe aan een leffe,
    doet u mij maar een blondje:-)

    prost
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al begon de dag met een bui, je hebt zo te zien verder mooi weer gehad.
    Een leuke fietsdag, waar dus hele gezinnen aan meedoen?
    Dat is dan net als de Airbornewandeling...daar doen ook hele families aan mee, zelfs met kinderwagens en wandelwagens.
    De grootste eendaagse wandeltocht van Nederland.
    Die wordt weer op 3 sept. gehouden.
    Ik hoop, dat de heide dan ook nog zo mooi gekleurd is als bij jou op de foto bij Oirschot.
    Ik heb vandaag ook 80 km. gefietst...ben bij Ank in Zwolle op bezoek geweest en startte vanmorgen in dichte mist, maar verder was het vandaag mooi weer hoor..op een enkele bui na tegen een uur of zes.
    Fijne avond nog.
    Groetjessss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je hebt er duidelijk van genoten...

    en een leffe had je meer dan verdiend !

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt me een mooie fietstocht te zijn geweest. Wat leuk dat bandje op de fiets, knap dat ze dat kunnen muziek maken en fietsen tegelijk!

    OT: Het gaat al een stuk beter met me, alleen bukken is nog behoorlijk pijnlijk en lang zitten wil ook nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nou margreet wat een lekker verslag ik proef ze sfeer al met al goed fietstripje zo .de heide staat nu mooie te bloeien en je ziet op ons fietske kun je leut genoeg maken
    groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou die leffe zal goed gesmaakt hebben Margreet.
    En verdiend hoor!
    Wat een lange tocht van 80 km Pffft.
    Petje af!
    Je hebt hier een heel gezellige impressie voor ons neergezet compleet met een muziekband :-))
    Proficiat met het behalen van de vele kilometers.
    Echt Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tocht zo te zien. Ik had 'm ook nog in mn agenda staan maar ben dichter bij huis gaan fietsen (maar toch ook een bui...). misschien vlg jaar!
    gr
    Theo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Hier schijnt nu de zon nog en ik heb ook even op buienradar gekeken en gezien, dat er een klein strookje heldere lucht tussen zit.
    Ik hoop vurig, dat dat strookje net over ons heen trekt, want ik wil vanmiddag graag boulen ☺
    Groetjessss...Ria.
    OT Web-log zou vannacht overgaan op weblog (zonder streepje), maar er is kennelijk iets misgegaan.
    Mocht je de komende dagen problemen ondervinden, dan weet je waar het aan kan liggen...niet aan jouw pc...☺

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij het zien van de foto's kan ik begrijpen dat je met volle teugen hebt genoten.
    De lucht is hier erg donker en in de verte kun je het al horen rommelen.
    Maar het is gratis.

    BeantwoordenVerwijderen