maandag 15 augustus 2011

Boerendag Alphen (slot)

Bijzondere typen kom je tegen, zoals deze man met een apart
hoedje.....
.....die ik een paar keer zag en eindelijk ongezien kon fliepsen. 
 Trotse oude DAFjes.
 De Oldtimershow is een van de hoogtepunten.
 Leuke modelletjes toeren en ronken rond.
 Met liefde onderhouden of opgeknapt.
 Getoond door vaak terecht trotse eigenaren.
 Van al het geronk naar wat rustiger oud gereedschap.....
 ......maar mooi om te zien en soms zie ik ook wel iets uit mijn
eigen schuur!
 Deze handploegen staan er niet hoor....
....en deze reuzen van de weg niet voor mijn deur!
 Mooi als ze stilstaan, maar minder als je ze in je achteruit-
kijkspiegel ziet, want wel heel groot.
Mooi rood is mooi!
 Bestuurder in de dop....
 .....en voor opa op de foto.
 Over een aantal jaren staat hij hier ook misschien tussen?
 Ja, in dit kraampje stond mijn haantje, maar nu in Tilburg.
 Ook echte hanen van een bijzonder ras, n.l. het Chaamse Hoen.
Dit ras was bijna uitgestorven en wordt teruggefokt.
 Traditionele ambachten waren er natuurlijk ook, zoals een manden-
vlechter.....
 ......en 2 kantklosters, die prachtige dingen maken tot sieraden toe.
 Na een kleine 3 uur rondgelopen te hebben tijd om naar huis
te gaan. De frites was heel verleidelijk, maar dat staat traditioneel
op zaterdagavond bij mij op het menu.
Ik ga er uit, maar ondanks het steeds minder wordende weer
genoeg mensen bij de ingang.
Heel ander weer dan vorig jaar maar weer een leuke Boerendag.

8 opmerkingen:

  1. Margreet, wat heb ik genoten van deze serie!!
    Ook je vorige log (dat ik gemist had) bekeken...
    Die oude Volvo's...katteruggen werden ze genoemd, hè?
    Kantklossen...ik heb er nog een blauwe maandag les in gehad....een echt geduldwerkje..ik ben er nu nog te actief voor. Misschien iets voor m'n ouwe dag, hahaha...
    De waslijn op de oplegger is ook heel leuk.
    Wat zul je er veel dingen herkend hebben.
    Erg leuk allemaal.
    @ Ja, ik ga je al vast "lekker" maken voor je volgende vakantie.
    Wees gerust...in september is het ook mooi op de Holterberg, alleen zal dan de heide waarschijnlijk bruin zijn.
    Fijne avond.
    Groetjessss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en.... voelde dat goed tussen de boeren??? tjonge, daar was heel veel te zien hè. al die oude materialen en werktuigen doet mij ook direct aan vroeger denken. Dat was echt "terug in de tijd" groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt heel erg mooi zo'n boerendag margreet, da's genieten hé,
    is dat elk jaar te doen eigenlijk?
    bijzonder, en dat manneke met dat petje, die had ik ook wel eens van voren willen zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig die boerendag, dat zijn de evenementen die zo geweldig zijn om rond te lopen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het getuig, met of zonder motor, blijft een boeiend onderwerp, margreet!

    waarom moest het manneke ongezien op de foto?
    ik had zijn neusje ook graag gezien, hoor! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er valt genoeg te zien en te beleven op die Boerendag.
    Leuke evenementen altijd hè ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze hebben er wel een heel spektakel van gemaakt Margreet.
    Ziet er heel gezellig uit
    :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige foto,s van deze boerendag margreet heel herkenbaar ook in paar dorpen verder hier in rijsbergen was te laatst boerendag ook op dezelfde wijze wat jij gefotografeert hebt
    groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen