zondag 14 augustus 2011

Boerendag Alphen (2)

We gaan weer een kijkje nemen bij leuke dingen op de Boerendag.
 Info genoeg.
 Met Volvo als thema mogen deze fraaie oudjes ook niet ontbreken.
 De Brabantse trekpaarden worden uitgeladen en opgetuigd.
 En aan het werk met de handploeg erachter, wat ik al liet zien
in mijn vorige log.
 Het "wasvrouwtje" was ook dit keer weer aanwezig met zoveel
herkenbare dingen uit mijn jeugd!
Weer terug naar d'n erpel...
 ....waar een vrouw laat zien dat ook wij ons "mannetje" staan
op tractor met ploeg.
De "oude" boerenjeugd van de RKJB en BJB uit Baarle-Nassau
laat nog een gecombineerde sportoefening zien. Herinnering, want
ik werkte 20 jaar bij de gewestelijke organisatie in Tilburg,
wat toen de Kath. Plattelands Jongeren was geworden.
Baarle-Nassau was een van de ruim 200 afdelingen.
Een lief ezeltje bij de stand voor "Red een ezel".
 Langs nog een "melkkoe" met een geïnteresseerd jongetje....
..... naar het ganzenhoeden.
 Deze hond, een leerling, moet nog even toekijken.
Zelfde honden, die ook schapendrijven.
En deze honden mogen alleen maar kijken, want die deden
agility, ofwel behendigheidssport voor honden: heel leuk.
Tot slot nog een voorproefje van het slot van de Boerendag,
want nog genoeg Volvo-rood, maar ook nostalgische
foto's, die ik jullie wil laten zien.


3 opmerkingen:

  1. er valt vanalles te beleven, margreet!!

    het wasvrouwtje ziet er fantastisch uit! van haar kun je nog heel wat leren, vermoed ik?

    de paarden zijn een lust voor het oog!!

    alhoewel de melkkoe er ook best mag zijn! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. veel herkenbare dingen margreet, ik zat met ollie en zijn vrouw op een terras en daar kwamen oude tractoren voorbij, wat een kabaal , maar mooi mooi mooi, ook van zo'n dag denk ik :-)
    geweldig om te zien .

    jouw log is er een om van te snoepen margreet
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige serie over de boerendag in Alphen, Margreet. Hier over 2 weken een soortgelijk evenement maar dan onder de naam "De Landdag". Dit wordt ook altijd een goed bezocht en wat me opviel is dat we hier hetzelfde wasvrouwtje hebben als wat daar in Alphen is geweest. Wel grappig!

    Groet, Jos

    BeantwoordenVerwijderen