zondag 19 september 2010

Veluwe (3)

Na de verregende dinsdag daags erna op de stadsfiets vanuit Putten richting Otterlo gefietst om de Hoge Veluwe te gaan bekijken.

Via soms modderige paden, waar zo af en toe een boer met een kar zand aan te pas moest komen, bereikte ik toch Otterlo. Hier is een van de 3 ingangen van de Hoge Veluwe en voor € 7,50 mocht ik naar binnen. Voor het museum had ik geen tijd meer, want ik moest ook nog terug op de fiets!


                                                                                  
En na de poort fiets je over een fietspad door het bos totdat ineens het magnifieke landschap van de Hoge Veluwe zich voor je ontvouwt. Hoewel het veel gelijkenis met de Loonse en Drunense Duinen bij mij in de buurt vertoont, heeft dit toch iets extra's, maar dat zal wel door de geschiedenis met de Kröller-Müllers komen. Het weer was nu nog prima, wel veel wind, maar zon. Dus lekker buiten, na het bezoekerscentrum bekeken te hebben, mijn broodjes opgegeten. Mooi de boom die door het dak heengroeit! Morgen meer foto's.                                                                                                        

4 opmerkingen:

  1. onwijs gaaf om de veluwe van zo dichtbij te zien margreet een feest qua luchten ook,
    volgend jaar weer ...
    ja zeker :-)

    slaap lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat je het K.M.museum niet hebt kunnen bezoeken want dat is erg mooi.
    Ja, wat het weer aangaat denk ik dat we allemaal aan een beetje zon toe zijn.
    Ik heb 's avonds de kachel al weer branden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie, Masrgreet en die plassen op de eerste foto geven wel een bijzonder effect!

    gr eva

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja...de Hoge Veluwe is prachtig...ik heb er heel wat voetstappen liggen ☺
    Ik ben ooit met een gids op kompas dwars door de bossen geweest.
    Dat was een heel bijzondere ervaring.
    Hij was ook nog een hele goede gids in het Kröller-Müller museum...ik heb genoten toen.
    Maar jij hebt ook genoten...en lekker rustig, zo te zien.
    Ik ga naar de volgende log...ik loop al weer achter, maar dat krijg je als je onderweg zo geniet ☺
    Groetjesss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen