dinsdag 21 september 2010

Veluwe (5)

       
                                
   






Na de dag Hoge Veluwe op donderdagmorgen rustig aangedaan, maar rond de middag een route naar Harderwijk uitgestippeld. dus op de fiets gestapt. Het weer was wisselend, want buiten de wind vaak droog, maar ook zo af en toe een stevige bui. In Harderwijk duurde het lang eer ik aan de waterkant en het oude gedeelte was, maar toen was het genieten. Het oude stadje zelf, maar ook de indrukwekkende luchten en het onstuimige water, wat nu een randmeer is. Als je echter het wilde water ziet dan kun je wel iets voorstellen hoe de Zuiderzee hier vroeger te keer kon gaan! Grappig vond ik het beeld wat bij de poort staat. Het plein achter de poort is mooi met de oude huizen. Jammer dat het geen weer was om hier op een terrasje te pauzeren, want uit de donkere wolken viel een stevige bui. De rit gaat na Harderwijk verder door bos en hei, maar dat laat ik morgen zien.

7 opmerkingen:

  1. paradijselijk aan het veluwe meer margreet
    wat een klotsende golven hé,
    heerlijk om naar te kijken maar niet te lang hoor, dan komt min oude waterangst weer naar boven zeieln:-)
    die dreigende luchten....
    waar niks uitkwam, heerlijk, jawel margreet morgen weer zo'n dag, nee ....
    nóg mooier...
    zalig hé.

    slaap lekker voor straks hé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jullie misschien niet zo leuk dat het niet zomooi weer was.
    Maar het levert wel prachtige foto's op.
    Zit te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja...dit is voor mij één en al herkenning.
    Ik was hier vorig jaar november met m'n vriendinnen.
    Toen was Harderwijk al getooid met kerstversiering....!!
    Het water en de luchten waren toen lang niet zo spectaculair...vind jouw foto prachtig!
    Heb je nog deurkloppers en windwijzers gefotografeerd...het stik er hier van!!!
    Je bent vast al aan het sjeezen op de racefiets, want het is nu echt fantastisch met die zon.
    Geniet ervan!!
    Groetjesss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een dreigend luchtje... ik zou dan niet vlug gaan fietsen maar jij kan er vast wel tegen! :)
    Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind de tweede foto heel mooi !!!
    Ken Harderwijk verder niet zo goed,ziet er gezellig uit.Mooi oud plaatsje.
    Jammer dat je niet zulk mooi weer had, een terrasje pikken is altijd leuk.
    groetjes, vandaag echt weer fietsweer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die 2e en de 3e foto, oh, werkelijk prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze plekjes in Harderwijk herken ik allemaal, daar ben ik vorig jaar ook geweest om foto's te maken. Toen ik er was was het bijzonder mooi weer maar deze dreigende luchten hebben ook wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen