donderdag 23 september 2010

Veluwe (7)

De schaapskooi en het bezoekerscentrum "Schapedrift" op de Ermelosche Heide.









Prachtig om een keer mee te maken dat een kudde schapen terugkeert naar de schaapskooi. Zeker met de nog volop dieppaars bloeiende heide onder een fraaie wolkenlucht (en ook hier mooie bankjes!). Mooi hoe de herderin met haar honden de kudde in bedwang houdt. Dit was genieten van de bovenste plank en was voor mij het mooiste wat ik deze dagen gezien heb. Een mooi slot van de midweek, want toen de schapen eenmaal binnen in de kooi waren terug naar Putten gefietst. Gelukkig geen regen meer na de eerdere buien dus nog een mooie route door bos en hei. Ondanks het niet zo geweldige weer kan ik terugkijken op een paar geweldig mooie dagen.

7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk log is dit met die prachtige Veluwse heideschapen. Schitterende bankjes in je vorige en in dit log, heel mooi dat mozaiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk gezicht margreet die schaapjes,
    altijd wel een paar extra handen in de buurt om de schaapjes mee naar binnen te drijven hé,
    wat een mooi gezicht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom hier via Eva want ik las over de hei en Putten. Wij waren kort geleden nog bij het bezoekerscentrum en ook wij zagen de schaapskudde lopen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooi foto's, zeker die met de schapen op de hei, wat prachtig van kleur.
    Idd heel mooi hoe de honden de kudden begeleiden.
    Heb kennissen en die hebben een jonge bordercollie en gaan nu sinds kort op les met die hond, prachtig.
    En mooi zo'n hond.
    Kan me voorstellen dat dit een van de mooiste dagen was, mooi weer en de heide paars en de kudde,
    Het bankje heb ik al eerder op de foto gezien, gezellig.
    Prettig weekend en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kan het toch mooi zijn in Nederland he.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks dat je de weersomstandigheden niet hebt meegehad meen ik uit je totaal verslag te begrijpen dat je hebt genoten.
    Ik sta telkens verwonderd waar je de moed vandaan haald om telkens opnieuw, weer of geen weer, op de fiets te springen.
    Maar ik hoop dat het weer eerdaags zich van de andere kant laat zien dan de afgelopen periode.
    Een mooi en prettig weekeinde toegewenst.
    Ps. de url werkte niet.
    Oldtimer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hé de schaapskuddi. Wij hebben er een keer gewandeld dus herken ik het bankje.

    BeantwoordenVerwijderen