zondag 8 mei 2011

Classico Boretti (2)

Na het verkwikkende bakje koffie weer verder fietsen.

 Een fraai historisch gemaal bij Vijfhuizen. 

Nog meer historie, want ook de Ruïne van Brederode in
Santpoort lag op de route, waar een historisch figuur bij
de ingang stond.
Koeien langs het water in de buurt van Bloemendaal en tot mijn
verrassing ook het Kopje van Bloemendaal: klimmen dus!
Nog meer ouds want fietste ook langs een Kunstfort wat
gevestigd is in een oud fort. Dacht hier wat te drinken, maar horeca
dicht. Jammer want bij de bevoorrading was alleen nog maar een
banaan en water! Het was inmiddels flink warm geworden.
 Fietsen langs de Polderbaan met een lekker windje in de rug.
 Dus even vliegtuigen gespot, want elke 2 minuten landt een
vliegtuig.
Aan het eind van het fietspad 2 x rechtsaf en dan tot aan de
finish de zuidoosten wind vol op kop. Veel gekreun en gesteun
om mij heen, want dit was geen lekker toetje.
 Rond 3 uur terug na een mooie route van 75 km (was 80).
Even nog in het Velodrome, waar ik de pasta maar liet staan en
een lekker donker bier was ook nergens te vinden. Om 4 uur
in de auto en na anderhalf uur thuis. Een enerverend dagje waar
ik 24 uur later toch met plezier op terug kijk, want de route was
fraai, maar door het chaotische begin en ook verder matige
voorzieningen, zal ik geen 2e keer meedoen. Wel een ervaring
rijker.

8 opmerkingen:

  1. elke ervaring is er een hé margreet, maar je tocht ziet er wel erg mooi uit, afwisselnde landschappen,
    tóch leuk om gezien te hebben hé,
    misschien tijd voor weer wat nieuws
    maak er een fijne avond van hé:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jammer van de tegenslagen, margreet, want de tocht zelf, én de bezienswaardigheden onderweg, zijn wel de moeite waard?

    jij hebt er alvast een boeiende serie van weten maken! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben al hondemoe.
    Alleen al van het bekijken van je foto's-
    Moet toch iets aan mijn conditie doen want anders kan ik je niet eens volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik je foto's bekijk lijkt het me ook een schitterende route maar ja als de organisatie zo slecht is dan begrijp ik dat je dit niet nog een keer doet.

    OT: Hier is het ook bewolkt maar nog wel droog en ik hoop dat dat zo blijft want als het weer het toelaat ga ik vanavond ballonvaren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig kijk je er wel met plezier op terug.
    Een deel van je route heb ik onlangs nog gewandeld vanuit Zandvoort.
    Langs de ruïne van Brederode en in Bloemendaal hadden wij ook behoorlijke "klimmetjes"..☺
    @ Hier is het ook bewolkt, wat koeler, maar wel aangenaam en er is ook een verdwaalde spat regen gevallen. Het is dus heerlijk weer ☺
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel een mooie route jammer dat de organisatie niet zo super was.
    En bij Sloten, ja dat ken ik sta er een paar keer per week is echt een ramp.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie serie foto,s margreet ,jij zit echt niet stil he ,jouw vraag op mijn weblog nee ik ben niet gestopt ermee ,ik moet eigenlijk de draad weer oppakken maar er is elke keer toch te weinig tijd ervoor ,maar ik heb niet zoveel bekijks he ik doe ik meer graag voor jou en tiny vele groetjes corina de zon schijnt weer na wat regen hier dus kan ik weer op fietske weg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat het een beetje tegen viel, toch was het een mooie route zo te zien, ik ben er nooit geweest op die mooie plekjes.
    Weer wat geleerd. Wel jammer, je bent er toch helemaal heen gegaan met de auto.
    Dat oude gemaak is prachtig om te zien.

    Hier heef thet vannacht een betje geregent, maar lang niet genoeg voor de tuin, dsu net weer met de gieter rond gelopen.
    Groetjes en fijne woensdag

    BeantwoordenVerwijderen