dinsdag 10 mei 2011

Pauze in de pauze!


De laatste dagen niet zoveel gedaan na mijn fietstocht, want toch
last van mijn schouder na het onverwachte klimmen op het Kopje
van Bloemendaal en daarvoor bij Spaarnewoude (oude vuilnisbelt
leek mij). Dat kan je overkomen als je het parcours niet kent.
 Zondag even een fotootje uit de tuin van eindelijk (kasteel) wolken.
 Te zien op TV bij Omr. Brabant en Actuele Weerfoto bij Meteo
Consult en Dagfoto bij WeerPlaza.
Ook op maandag alweer Actuele Weerfoto bij Meteo Consult!
Maandagmiddag Giro kijken tot het vreselijke moment dat Wouter
Wylandt verongelukt. Een verdrietig Déjà Vue met 1995 (Carsatelli
in de Tour). Koude rillingen over je rug als je het ziet.
 Dinsdagochtend even rondje op stadsfiets en zie mooie rozen
aan het eind van de straat tegen een tuinmuur (bloeien altijd vroeg).

Mooie rodo's staan te bloeien in het naburige bos.
 Herkauwende Hooglanders op en rond het wildrooster, dus
maar even omgereden.
 Af en toe trekt een buitje met spetters langs terwijl de zon schijnt.
 Soms even felle zon.
Bloeiende brem onder wolkenlucht.
Op TV in het weerpraatje van Omr. Brabant.
Een eerste gaatje en rond de middag brak de lucht open: een
zonnige middag. Maar nu dreigende lucht, maar nog droog.
Morgen en donderdag wordt rustig zomerweer beloofd, dus
weer op de racefiets.

4 opmerkingen:

  1. dag margreet, jawel ik kan me wel voorstellen dat je even bij moet komen zeg, het is nogal niet niks, een mooie prestatie, en bij thuiskomst welverdiende rode rozen , wat leuk:-)

    je hebt schitterende wolken op de prent gezet, heten die kasteel wolken??
    ik zeg altijd knuffelwolken :-)
    maar wat het ook is, ze zijn mooi,
    ik heb énorm genoten van j e log,
    wat leuk margreet dat jij die berg kent,
    wat is het daar toch mooi:-)
    een hemel op aarde,

    slaap lekker margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. marjolein vh pl11 mei 2011 om 09:15

    Jij wordt nog een beroemdheid op de weerstations.
    En het kopje van Bl`daal ken ik ook, fietsend, sleeënd en zoefend met onze 1-ste auto...
    Maar vervelend van je schouder, hou je taai hè ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja...nu moet je even luisteren naar je lichaam en komen de klusjes even op het tweede plan.
    Ik hoop voor jou, dat je schouder niet vervelend blijft doen.
    Fotograferen kan gelukkig nog wel...☺
    Als leek fantaseer ik ook allerlei figuren in de wolken, maar als weervrouw let jij dus op speciale figuren.
    Ik lees, dat bij kasteelwolken het kan gaan onweren....nou dan hebben wij die wolken vast ook gehad gisteravond, want het heeft de hele nacht gespookt hier.
    Nu is er geen wolkje meer aan de lucht en schijnt de zon volop..☺
    Ja...wat verschrikkelijk, dat die Wouter Wylandt verongelukt is...het gaat in zo'n afdaling ook wel griezelig hard, hè?
    Mooie rhododendrons nu overal, hè?
    Margreet...doe maar kalm aan en sterkte met je schouder.
    Fijne dag en groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vele malen gefeliciteerd margreet ik zag al je foto,s voorbij komen ,nu zo kan ik er beter van genieten en dan de last van je schouder hoop dat het wil beteren het fotograveren geeft wat afleiding .mooi die lieve kalfjes ook zie dat ook graag ,die rhododendrons zijn erg prachtig op dit moment fijne woensdag margreet als je bijv nu op het fietske nog gaat ,de zon schijnt volop hier,ik beetje verdrietig een oudere kennis van mijn deed ik vaak foto rondje mee nu onzeker alles na lichte beroerte groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen