donderdag 5 mei 2011

Lekker gefietst

Even een logje, want gisteren en vandaag gefietst, dus foto's!
 Woensdag begon nog diepblauw met enkele wolkjes
 Woensdagmiddag op de racefiets.
 Aardappelpotende boer was bij RTL (het uitgebreide weer-
bericht was alleen op internet i.v.m. de dodenherdenking).
 Fransebaan (Alphen).
 Fraaie stapelwolken boven overal gemaaid gras.
 In de buurt van Gilze en Alphen altijd veel koeien in de wei.

 Op weg naar huis zag ik mooie wolkenstraten zoals hier bij Riel.
 Zonnestralen (vanuit de tuin).
Tegen 5 uur aparte mammatusachtige wolken, maar geen bui.
 Vandaag, 5 mei, weer op de racefiets en hier foto onder Chaam
(de kerktoren staat in het midden).
 Tussen Meerle en Chaam.
 Altijd leuk dit fietspaadje bij de Flaasdijk buiten Chaam.
 Het pas gemaaide gras lijkt vlak erna soms geverfd, zo groen!
Druisdijk bij Alphen met veel hoge bewolking wat de zon een beetje
temperde vandaag, maar wel 20 graden. Twee mooie trainingsritjes
(samen 110 km) en met het mooie weer wordt dat in het weekend 
een toertocht fietsen ergens in Nederland. Maar dat zien jullie wel,
want dan laat ik me weer even zien met een log.

10 opmerkingen:

  1. heerlijk gezicht margreet al die wolkjes,
    zalig leven was het :-)
    een hollands leven mét koeien in de wei :-)
    ondenkbaar zonder hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. marjolein vh pl5 mei 2011 om 20:57

    Wat zijn je vergezichten toch altijd mooi.
    En je gras is idd groener dan groenst !!
    Dan wens ik je van het weekend een fijne fietstoer toe.
    Dag en werkse (voortuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha...jij kunt het niet laten, hè?
    Zelfs nog een foto ingestuurd naar RTL en 110 km. gefietst!
    Zou ik ook doen hoor met een temperatuur van 20 graden.
    Hier is het een beetje kouder, maar voor het weekend verwachten we ook weer temperaturen rond de 20 graden.
    Ik ben ook aan het klussen...bij de vriendin van onze oudste zoon.....behangen!
    Voor je mammatusachtige wolken heb ik even moeten googelen, maar ik begrijp nu wat ermee bedoeld wordt.
    Fijne avond nog.
    Groetjesssss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke wolkenluchten
    heb je weer gefotografeerd Margreet!
    En super dat je weer in het weer
    te zien was :-)
    Gaaf hoor om zo vaak met je foto's
    op tv te komen dat zegt toch wel wat
    over de kwaliteit!!

    Ik wens je alvast heel veel plezier
    tijdens je volgende toertocht!

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie fietstocht geweest dat is duidelijk, we gaan op voor een geweldig mooi weekend dus batterijen alvast opladen hahah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was ook prachtig fietsweer de afgelopen dagen, helaas kom ik net verder dan mijn werk ;-(
    Had zo door willen fietsen..
    Prachtig de wolkenlucht, het groene gras.
    110 km weer op de teller, niet mis weer.
    En weer een foto bij RTL.
    Als het mooi weer is laat je gewoon de boel de boel Margreet.
    Genieten van je tochten en laat ons mee genieten.
    Morgen word het ook weer warm, wat is het toch genieten.
    Ben weer druk in de tuin en das ook hobby en ontspanning voor mij.
    Camera bij de hand, want er leeft en bloeit en fladderd zoveel rond nu.
    Gezellig weekend en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer lekker gefietst hè margreet! super weer om op de racefiets te zitten. en dan kom je mooie plaatjes tegen!!!! Bas gaat morgen om half acht met een vriend de klepperklimtocht van 150 km. fietsen! de week erop is er weer de Tecklenburg toertocht, er zijn weer volop tochten. Ik laat hem lekker genieten, ik heb andere hoby's. je weet het hè? veel fietsplezier Margreet en geniet!! groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk die foto van het pas gemaaide gras. En fijn die natuurfoto's, je hebt er gewoon een geweldig goed oog voor. Dit weekend is wel erg warm om te gaan fietsen. Smeer die keel op tijd, zou ik zeggen. Groeten, Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je wolkenfoto's zijn weer 'hemels', margreet! :-))

    we hebben het perfekte fietsweer te pakken, eh? :-))

    fijn weekend, margreet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wunderschöne Wolkenbilder und eine schöne Landschaft zum Radfahren!

    BeantwoordenVerwijderen