dinsdag 24 mei 2011

Mooie luchten

Zowel maandag als vandaag waren er fraaie en soms bijzondere
luchten te zien.
 Mooie uitwaaiende windveren.
 Onrustige lucht: wind aan de grond, maar ook op grote hoogte.
(Actuele weerfoto Meteo Consult).
In de verwaaide windveren was ook nog een halo te zien.
(Dagfoto Weerplaza)
Leuk, 2 foto's in de "prijzen" terwijl ik niet verder dan de tuin
heb gefotografeerd!
 Dinsdagmorgen even omgefietst nadat ik mijn auto naar de garage
had gebracht: mooie donkere wolkenluchten, zon en wind.
 Land ziet bruinig van de bloeiende zuring.
 Bramenhaag in bloei onder donkere wolken, die de zon verjagen.

Zon weg en is het ineens somber.
In de middag weer veel zon, dus de bloemen in de tuin gefliepst.
 De nieuwe nog blauwe hortensia staat er prachtig bij.
Speciale mest schijnt hem blauw te houden??
Fraai lijnenspel met uitwaaiende contrails (vliegtuigstrepen) om
goed 7 uur dinsdagavond.

7 opmerkingen:

  1. Mie foto's van de lucht, hier vandaag weer prachtige wolkenlucht.
    Maar heel veel wind en fris.
    Je bloemen in de tuin doen het goed, ziet er fleurig uit.
    Wist niet dat er speciaal mest voor is om hortensia's blauw te houden.
    Vind ze heel mooi, maar doen het niet niet goed.
    Te weinig ruimte vrees ik.
    groetjes en gezellige woensdag, word weer mooi weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hortensia's blijven blauw door roestige dingen aan zijn voeten te leggen?
    hier bloeien ze spontaan blauw omdat we op een ijzerlaag wonen. wij moeten heel veel kalk gooien om roze bloemen te krijgen. ;-)))

    je luchten zijn fantastich, margreet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij kunt als weerfotografe dus gewoon vanuit huis werken *lol*
    Je tuin staat er mooi gekleurd bij en de hortensia is inderdaad prachtig blauw.
    Om dat zo te houden kijk dan maar eens hier: http://www.hovaria.com/verzorging/blauwen.html
    Om 7 uur was ik onderweg naar mijn post bij de avondvierdaagse.
    Het was een druk punt en je moest er ogen vóór en achter hebben om de zaak in de gaten te houden, maar ze zijn allemaal veilig naar de overkant gekomen, hoor.
    Het was er wel koud met die harde wind.
    Morgen weer, maar dan zal de wind gelukkig minder zijn ☺
    Welterusten en groetjessss...Ria.
    OT Het zijn niet mijn voeten hoor, Margreet.
    Dit zijn de voeten van één van de manlijke wandelaars van onze wandelgroep. Er moesten in totaal 3 van onze wandelaars behandeld worden aan blaren...zal wel door de warmte komen. Ik had gelukkig geen enkele blaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. marjolein vh pl25 mei 2011 om 10:17

    Wat een mooie wolkenfoto`s weer, heb nog aan je gedacht in het vliegtuig...:-)
    Want jouw log is één mooie zachte wolkendekbedje !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige luchten en wolkenfoto`s vooral de wolkenveren zijn bijzonder
    Gezellige hoekjes heb je van bloempotten gemaakt.:-))

    Mijn violen worden nu minder dus tijd weer voor iets nieuws..
    Vandaag een zonnetje en stap zo even op de fiets.
    Groetjes :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb vandaag ook nog even naar de lucht staan kijken echt mooie wolken tegen een strak blauwe lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dubbel gefeliciteerd margreet ik zag de verenfoto,s staan en de halo ,weet je wat goed helpt bij horstensia,s deed mijn oma ook spijkers in de grond doen ,ijzer daar worden ze ook blauwer van ,ze staan er mooi bij in je potten mooie serie wolkenfoto,s margreet dan kun je niet stoppen he op zo,n dag met allerlei wolken en zon haha ,groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen