maandag 11 oktober 2010

Maïs


Gisteren (linker foto's) stond het maïs nog rustig in het zonnetje. Vandaag niet meer !







Eindelijk, na dagen speuren, vlakbij huis vanmorgen raak met het hakselen van maïs! Er staat genoeg, dus dan moet je toch een keer op de juiste tijd er zijn. Een mooi zonnetje erbij, dus fotograferen vanaf het fietspad Bels Lijntje. Vaak sneuvelen konijntjes bij het hakselen, maar hier ontsprongen 2 konijntjes uit de laatste rij maïsstengels de dans. Die wilden wel lopen! Maar de jager en een collega aan de andere kant lieten de beestjes met rust, want die stonden te loeren op een vos. Ik heb er nog steeds geen een gezien, maar ik hoorde al dat er hier teveel zitten en die hebben het op o.a. fazanten, schapen en reëen voorzien, dus mag daar nu op gejaagd worden. Maar Reintje liet zich niet zien. Een van de foto's was bij Omroep Brabant in het tv-weerpraatje, met de hoogzwangere weervrouw Amara Onwuka bijna meer in beeld dan de foto.


11 opmerkingen:

  1. de konijntjes hebben geluk gehad dat de jager wat anders in het vizier had. ;-))

    jouw foto's zijn dagelijkse kost aan het worden op tv, margreet!
    volledig terecht, natuurlijk, want geef toe; zo'n foto's moèt toch iedereen gezien hebben! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal er blij om zijn als ze naast het weiland van me de mais hebben weggehaald want dan kan ik mijn mestplaats laten ruimen om daar de mest te laten uitstrooien.
    Vossen doen schapen niets maar, in het voorjaar, vallen ze wel de lammeren aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat eeen uitzichten krijgen we dan ineens weer hé margreet zalig zeg,

    heerlijk,
    jew ordt een beroemde hollander margreet:-)

    maak er vandaag ook zo'n fijne dag van hé

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Margreet,

    Wat een leuke serie weer! Die Fuji kleuren zijn geweldig. Ook mooi zijn die lange schaduwen van de bomen. Van Hakselen weet ik niks, maar het zal wel zoiets zijn als het versnipperen van takken en daar komt ook wel eens wat tussen. Leuk dat je boven nog het het volle veld en het lege veld hebt weergegeven.

    Veel groeten, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is alleen jammer dat hier grote vlaktes voor Mais gebruikt worden voor de energiewinning (Biogas).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ze kunnen snel hoor die hakselapparaten.
    En alweer op TV, mooi Margreet.
    Ja, die beestjes moeten hollen voor hun leven, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's en heerlijk hoor mais.
    hele korf koken en dan lekker met mayonaise afknabbelen.
    Als je zo doorgaat wordt je de vaste weerfotografe hahah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat van die konijntjes wil ik liever niet weten hoor, gatsie gehakseld.....brrr. ik ben blij dat deze twee de dans ontsprongen!!!
    Heerlijke foto's trouwens met die strakblauwe lucht erachter en alweer op tv, goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hè, hè...ik kan eindelijk weer bij je reageren.
    Zal wel aan mezelf liggen...ik probeer af en toe mijn gipsarm te gebruiken met het tikken, maar dan raak ik onbedoeld verkeerde toetsen aan en slaat de boel op tilt!!!
    Nu dus weer éénarmig...hahaha.
    Hier wordt ook druk gehakseld en ik verbaasde me al, dat ik de laatste tijd steeds jagers zie op het land.
    Jouw uitleg verklaart alles.
    Het zijn kleurige foto's geworden met die blauwe lucht en het zijn natuurlijk hele leuke weerfoto's voor bij het weerpraatje, al gaat je naam behoorlijk schuil achter de baby ☺
    Ik hoop, dat vandaag mijn gips in de hakselaar verdwijnt haha....
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk die foto van de tv met jouw foto op de schtergrond!
    Fijn dat de konijntjes aan de hakselmachine wisten te ontsnappen en dat de jagers het niet op hen hadden voorzien!
    groetjes,
    Elmar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is altijd mooi om te zien, heb het al op verschillende logjes voor bij zien komen.
    Geen idee of het hier achter al weg is, de weg is af gesloten dus kom er nu ff niet.
    Leuk dat je foto weer in beeld was, al nam de weervrouw veel beeld weg ;-)
    Groetjes en fijne vrijdag !

    BeantwoordenVerwijderen