vrijdag 1 oktober 2010

Rondje Pestkerkhof

De dag begon mooi met mist en zon, wat enkele fraaie foto's opleverde, waaronder de eerste foto.
Na de middag op de racefiets gestapt, want nu moet je profiteren als het lekker weer is. Ik ben weer eens gaan kijken naar het Pestkerkhof in Alphen. In het voorjaar las ik in de krant dat het opgeknapt was door buurtbewoners, en dat had ik nog niet gezien. In juli 2009 was ik hier ook geweest en heb daar in mijn oude weblog over geschreven: "Pest"rondje.






Ziet er toch weer opgeknapt uit. Na de foto's door de Chaamse bossen gereden. Jammer dat de zon alweer begon te verdwijnen. Dat was eergisteren ook al toen ik fietste. Maar wel mooie wolkenlucht, zoals op de laatste foto, die ik op de Boerenbaan in Alphen maakte.

9 opmerkingen:

  1. Prachtig die eerste foto!!! En een bijzondere locatie dat Pestkerkhof.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh...die eerste foto is een topper, Margreet...zo mooi!!
    Goed, dat ze deze gedenkplaats zo mooi opgeknapt hebben...die pest heeft indertijd heel wat levens geëist.
    Je laatste foto heeft behalve een mooie lucht ook een mooi lijnenspel.
    Een fijn weekend gewenst en groetjesss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het zal een heel gebeuren zijn geweest, de pest.
    brrr,
    je moet er niet aan denken margreet,
    maar een mooi rondje om te fiettsen en het weer leende zicht er voor, dat is dan wel weer mooi meegnomen hé:-)

    een heel fijn weekend gewenst margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Margreet!

    Wat weet je toch weer goed de sfeer van je onderwerp te pakken. De zon door de mist is absoluut een topper. Maar de sfeer van het kerkhof door het monochrome kleurgebruik is ook heel goed. En dan je kameraad de fiets; leuk weer. Tenslotte het maisveld: je laat het perspectief heel mooi verglijden.

    Goed weekend, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De bovenste foto en topper Margreet.
    Prachtig he, de combinatie zon en mist.

    Je moet er toch niet aan denken, dat die ziekte ook nu nog zou kunnen voorkomen.
    Wat een angst en zorg moet het in die tijd zijn geweest....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi die eerste! Het lijkt wel alsof er een hemels licht uit de boom komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto de eerste, wat een mooie dag belooft dat te worden.
    Sfeervolle collage van het kerkhof, triest verhaal.
    De laatste foto is idd heel mooi door het lijnenspel, het vlakke land ;-)
    Mag dat wel, wil altijd ver kunnen kijken.
    Geniet nog ff lekker deze dag van het mooie weer.
    Mooi fietsweer.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een bijzondere plaats die we altijd met respect moeten blijven gedenken.
    Gelukkig is de medische wetenschap nu zo ver dat we voor deze plaag geen angst meer hoeven te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kwam toevallig op dit blog uit omdat ook op mijn site een stukje staat over het pestkerkhof in Alphen. Mijn website is een beetje in vergetelheid geraakt en binnenkort ga ik hem omzetten in een blog. Ook het pestkerkhof krijgt daarin zeker een mooi plaatsje. Binnenkort ga ik de nieuwe foto's daar maken waarschijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen