dinsdag 6 maart 2012

Aardige dag met 5e rondje racefiets


Vanmorgen even na achten kwam de zon tevoorschijn, dus ze
bestaat nog echt!


*


*


Gisteren maakte ik op de Kwaden Hoek deze grijze foto.....


....maar vanaf vandaag staat die container van de Grondbank in het land!
Verder in het land wordt ook gegraven en is grond gestort.
Weet inmiddels dat het van de NS-stortplaats elders in Tilburg afkomt.

 

Vervelend is dat je die container overal op je foto's ziet. Ik hoop dat ze hem ergens
anders neerzetten, want dit moet tot begin 2015 duren.


Thuis zie ik de pimpelmezen steeds met nestmateriaal het nestkastje induiken.....
....misschien weer een nestje ?

Na een vrij zonnige ochtend begin van de middag op de racefiets.
Helaas geen zon meer.


Nog een carnavalsfiguur in een tuin buiten Alphen.


Verder gefietst naar Baarle-Nassau via Boshoven, waar de kapel ter ere van
St.Christoffel staat.


*


In de kapel 2 grote kaarsjes opgestoken. Een voor mezelf en de andere voor ieder ander, die dit 
leest en ook ooit onderweg is, want St. Chistoffel is beschermheilige van de reiziger.


Doorgefietst naar Baarle-Nassau en Baarle-Hertog. Dus nog even over de grens
bij onze zuiderburen geweest.


Langs de weg Chaam-Gilze even gestopt (koude voeten, dus even lopen en foto).


De zon was de hele rit niet echt te zien en maar 9 graden.


Langs de Oude Gilzersbaan bij Alphen lopen heel veel koeien geregeld buiten.
Er lopen er nog veel meer, maar die konden niet allemaal op de foto!
Ondanks dat het niet warm was een lekker ritje van 51 kilometer
(totaalstand kun je steeds in de zijbalk zien, dus nu 220 km).

9 opmerkingen:

  1. Ha Margreet,

    Weer een leuk rondje, wordt de afgegravengrond over de weilanden verspreit?
    St.Christoffel kun je zeker gebruiken tijdens je fietstochten, zo kom je weer gezond thuis.
    oma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi rondje Margreet.
    Het werd inderdaad koud toen de zon wegkroop achter de wolken.
    Ik kreeg ook koude voeten tijdens het fietsen (LOL)
    Leuk dat je gevederde bewoners krijgt:-))
    Zie dat ze hier ook inspectie houden langs de verschillende vogelhuisjes
    in de buurt.
    :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. welkom in het zuiden, margeet! :-))

    wat een verschil zo'n zonneke kan maken, eh?
    het hele landschap fleurt ervan op!
    en waarschijnlijk niet alleen het landschap? :-))

    prachtige tocht heb je weer gemaakt, margreet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen we vandaag allebei tegelijk opstonden, half 10, scheen de zon bij ons voor aan de waterlijn, maar helaas pindakaas tegen 11.00 uur was het voorbij. Dus een ritje samen in de MGF cabrio nog even uitgesteld. 's Middags om vier uur kwam het zonnetje een beetje terug. Dan t.a.v. de container van de Grondbank. Gewoon weghalen in Photoshop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja....wat heerlijk, dat we de zon zo af en toe weer te zien krijgen.
    Ik heb hem vanochtend ook mooi zien opkomen, maar nu is het al weer gebeurd.
    Je moet vroeg uit de veren om er van te kunnen genieten.
    Terwijl ik dit zit te tikken, word ik opgeschrikt door een flinke klap op op het raam.
    Een merelvrouwtje is in haar enthousiasme tegen de ruit gevlogen en zit nu bij te komen in de tuin van de overburen. Het is gelukkig goed gegaan.
    Ja...in het voorjaar kunnen ze heel onbezonnen tekeer gaan.
    Jouw Pimpeltje kijkt lekker brutaal je lens in :)
    De koeien weer naar buiten....dat is toch ook zo'n vrolijk gezicht, hè?
    Bedankt voor het branden van het kaarsje...tijdens onze struintochten kunnen we wel wat bescherming gebruiken.
    Had vroeger als kind een penning met de afbeelding van Christoffel op mijn hemdje gespeld :)
    @ Mijn fiets zoeft als nooit tevoren :) Nieuw tandwiel achter en ze hebben ook de versnellingskabel vervangen.
    Ennnn...ik hoefde NIETS te betalen!!! Geweldige service, toch!!!
    Maak er een fijne dag van, Margreet.
    Groetjessss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker weer heerlijk om z`n eind te fietsen en de hele natuur te zien ontwaken.
    Lastig hè die container, moet je toch aan het photoshoppen gaan ;-0
    Maar je pimpel en foto 2 stelen de show vandaag
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OT Is toch niet goed gegaan met de vogel, die tegen het raam vloog.
    Was een zanglijster en lag dood naast de brievenbus :(
    De merel was vast en zeker opgevlogen van de schrik.....
    Gr. Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je zou onderhand wat moeten fotoshoppen margreet met die bak dan .wat leuk je km zo mee behouden .ik hou dat nooit bij maar het zijn er ook veel per dag .je thuis wordt straks mooi bij gehouden margreet de meesjes halen alle insecten uit je tuin ze gaan zeker een nestje maken voordeel zo lens zo zijn ze ook niet bang dat je op afstand kan doen.jij zag ook al zoveel koe in de wei ik zag dat ook toen ik in belgie en strijbeek was elders zie ik dat minder ook zag ik het bordje chaam 8km stond erop wie weet met mooi weer en dan zo,n christoffel die me heelhuids weer terug brengt ,was wel koud laatste dagen he op de fiets gr corina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik neem mijn petje af voor jou Margreet!
    Zoveel kilometers fietsen en dan ook nog
    fotograferen onderweg. Je bent eigenlijk een
    soort van fietsende Ria :-)
    Wat een mooie kapel heb je daar bezocht en wat
    een prachtige foto die nr. 2!

    Ajuuuus,
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen