zondag 18 maart 2012

Voorafje van de lente


Bewolkt na regen, maar halfweg de ochtend zo af en toe zon


*


Met soms prachtige wolkenluchten.


De sporters draafden en fietsten vrolijk rond.


Vandaag eindelijk de mij steeds intrigerende schapen gefliepst. Want een soort die ik niet ken
en fiets hier heel vaak langs, maar voorheen stonden hier "gewone" schapen.


Dit zijn Hampshire Down schapen. Een stoere, winterharde schapensoort, net zoiets als de
Schotse Hooglanders bij de koeien.


Ik zag ook lammetjes, dus fiets aan de kant en kijken en fotograferen en dat deed ook
nog een gezin met 3 kinderen.


De zoon des huizes van deze hobbyboer kwam kijken en zelfs ezel Sipke voeren.


Een bejaarde Shetlandpony was nog nieuwsgierig genoeg.


*

De jongeman wilde ook graag aan ons kijkers een lammetje tonen.
Twee dagen oud.


*


Geweldig!



Tot besluit van de dag ging de zon vanavond prachtig onder met de laatste wolken,
gezien vanuit de tuin. Hierna werd het helder.
                   





10 opmerkingen:

  1. wat een lief manneke om dat lammetje zo t e laten zien en aaien aan die kinderen:-) een vertederend beeld margreet,
    wat een heerlijke dagen hebben we weer gehad,
    zalig,
    en morgen "wéér" zo een :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Klaproos,

    De zoon van de boer is wel trots op zijn beestjes, een goei opvolger :)
    Het was zeker vandaag een mooie wandeldag, Benno had er ook veel plezier in.
    Maar eerst leek er zware regen te gaan vallen, maar het werd zonnig. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke serie Margreet en wat een prachtige wolkenluchten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fantastisch, dat fiere neusje van die boerenzoon, margreet, bij het tonen van 'zijn' lammetjes! :-))

    alles en iedereen lijkt te ontwaken, eh? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie reeks Margreet...

    en die jongen had het duidelijk naar zijn zin...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och Margreet...ik zit hier echt te genieten van al dit moois.
    De jonge boerenzoon...zo trots als een pauw...zo leuk!!!
    Het zijn ook prachtige schapen en lammetjes.
    Geen wonder, dat hij die graag wil tonen.
    Maar ook je andere foto's mogen er zijn, waarbij ik de tweede met de zon en de wolkenlucht erg mooi vind.
    Vandaag was het ook een heerlijke dag en er volgen er nog meer :)
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was/is een heerlijke dag geworden.
    Was dus de hele dag op stap...
    Maar wat is je fotoserie leuk en de trots straalt van die jongen af.
    Erg leuk en aandoenlijk, hoe hij de lammetjes showt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. fantasties logje margreet de prachtige wolken foto,s om te smullen was het ik weet dat jij er ook van houdt ,hier was niks meetbaar gevallen.en wat genieten van de lammetjes wat zijn ze apart en zo mooi al dat jonge spul de zonsondergang zie ik bijna niet meer komt op rot tijdstip ben vaak al middag en namiddag buiten en op gegeven nmoment is genoeg dan kijk ik met jouw mee dan veel groetjes corina en geniet na je tuin doen margreet ik vindt het al hard gaan in de natuur met de lente sommige dingen zijn al over en zo weer het volgende

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke fotoserie Margreet!
    Volgens mij heb ik dit soort schapen nog
    niet eerder gezien maar ik vind ze super!
    En lammetjes..... altijd weer lief he?

    Was het vandaag bij jou ook weer zo'n topdag?
    Hier was het heerlijk; ik heb weer 26 km gefietst!

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk joch dat hij zo het lammetje kwam tonen! Het is inderdaad een prachtige schapensoort, soms loopt er hier ook wat van op de kinderboerderij.

    BeantwoordenVerwijderen