donderdag 15 maart 2012

Rondje racefiets Wilhelminakanaal


Na de boterham op de racefiets gestapt om van het lentezonnetje
te genieten.


Mijn route voerde vandaag langs het Wilhelminakanaal richting Oirschot.


Tijdens het wachten voor het passerende pleziervaartuig, waar de brug voor omhoog moest, 
spotte ik deze wat merkwaardige windwijzer.
Lijkt een beetje op een motorfiets.


Brug Holenakker bij Biest-Houtakker. Deze bruggen zijn niet breed en deze tractor
met brede mestinjector kan net stapvoets over de brug.


Tussen het zandpad en fietspad zijn paaltjes geplaatst. Gelukkig stond de weinige wind
wel richting kanaal, want alweer stoffig!


*


Het bijna verdorde en vergeelde riet langs het kanaal zorgt met de blauwe lucht
voor mooi plaatjes.


Mooi fietsrondje langs het kanaal en terug via Haghorst en Biest-Houtakker
 naar Tilburg.


Heerlijk fietsweer en was niet de enigste.
Na 48 kilometer weer thuis. Door een afgesloten weg werd de route wat korter.



7 opmerkingen:

  1. Ha Margreet,

    Een mooie toch in het zonnetje.
    Wat is het doel van het zandpad naast het fietspad?
    oma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mochten de bomen wat meer kleur hebben, je zou zeggen dat het zomer is, margreet!

    de temperatuur hadden we vandaag alvast te pakken, eh?
    hier was het met 20° de warmste maartdag ooit? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig margreet wat een dag is dat zeg,

    je luchten ( op de gier na) zijn geweldig:-)
    ja stoffen dat gaat erg snel hé,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan je daar toch mooi fietsen
    Heerlijk tochtje zo
    En je laat ook steeds de mooiste plekjes zien :-0

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er weer lekker voorjaarsachtig uit Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk zo,n weertje margreet op fiets je laat mooie plekjes zien met denk gemiddeld jouw km rond 40 a 50 km .wel aparte windwijzer vanmiddag werd het ook al zo verassend mooi weer na de mist waar ik jouw alvast mee feliciteer bij omroep brabant tv vanmiddag was ik ook in de ban van de narsiccen zomaar op viaduct aan de kant zelf heb ik geen bollen meer in de tuin .wens jou ook gezellig weekeinde toe het zonneke moeten we zelf zijn al je weet nooit tegenwoordig met het weer het neigt niet naar slecht veel groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht al wel, dat er nog een log moest zijn.
    En juist deze met de motorwindwijzer (die 's avonds ook nog verlicht is?) zou ik vergeten.
    Ik heb er afgelopen vrijdag ook weer een aantal aan mijn verzameling toe kunnen voegen.
    Prachtige blauwe lucht en heerlijk fietsweer, al begint het gelijk weer te stuiven.
    Funest voor onze camera's :(
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen