donderdag 8 maart 2012

Wolkendagje



Vandaag een mooie wolkendag met een zonnetje.


Vanmorgen wolken bij de zonsopkomst maar om 8 uur komt de zon tussen de wolken
door. Deze foto is net Weerfoto van de dag bij Omroep Brabant geworden.


*


Net 3 graden maar prima weer om te sporten.


*


Leuk die vogels gisteren, maar wij Canadese ganzen zijn ook heel mooi!


Wolkenstraatje in een boog boven de Oude Leij.


*

Eindelijk eens het uithangbord bij de antieke uurwerken op de Brakel net buiten Riel
gefotografeerd. Alleen stond de zon niet echt handig.


Aan de overkant wordt het dak van de Vlaamse schuur op moderne wijze van
de dakpannen ontdaan. Benieuwd wat er verder gaat gebeuren.


Nieuwe camera: bovenste foto met de Powershot en de onderste met de IXUS 115 HS.
Ongeveer dezelfde instellingen. Toch een heel verschil.
Zelf vind ik in de 1e foto de wolken toch mooier.


De Fuji heeft het wel bijna gehad en nu een mooie kleine Canon IXUS 115 HS gekocht.
Het pretpakket na ontvangst. Een handzame camera, zeker voor onderweg
met de racefiets.


De boompjes langs de Vijfhuizenbaan, geschoten met de 115 op de automaat.


Voor de halo en de fraaie wolk wat grover geschut met de Powershot.
Onder de wolk zag je het boven de bomen regenen.


Tegen de zonsondergang een prachtige wolk en zonnestralen, geschoten met de
oude Fuji, dus die kan het soms nog wel.


Een mooi besluit van een fotodagje.


5 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je nieuwe camera Margreet.
    Hij is mooi helder van kleur als ik die twee foto`s vergelijk! Tjonge je hebt er een feestelijk wolkenlog neergezet met schitterende luchten!
    Echt geweldig!
    Veel plezier voor jou en webloggers :-)))
    Groet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Margriet,

    Een terecht verdiende plaats, de Weerfoto van de dag bij Omroep Brabant.
    De foto's zijn weer mooi, de zon en wolken zijn altijd een dankbaar onderwerp.
    De eerste foto, van de twee die je vergelijkt vind ik ook mooier, maar door dat er minder bebouwing is te zien. oma

    ot, ik ben van 1957.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je handzame mooie cameraatje
    Leuk om die 2 verschillen in de camera`s te zien.
    Iets donkerder geeft mooiere wolken en kleuren.
    Je bent echt een ster aan het wolkenfotofront :-)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die eerste foto is dan ook echt SUPER!!!! Margreet.. van de wolkenfoto's die je met twee verschillende camera's maakte vind ik de onderste het mooiste vanwege de helder-en duidelijkheid. groet van Diny. (hier is de ronde van Drenthe bezig)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe kon ik deze nou over het hoofd gezien hebben.
    Je hebt er weer een mooie aanwinst bij...lekker klein en dus handig.
    Je bent er aardig mee aan het jongleren geweest...had je ze allemaal bij je??
    Heerlijke zonfoto's, maar ook het wolkenstraatje is mooi.
    De twee foto's van de bomen zijn toch wel verschillend.
    De wolken zijn inderdaad op de eerste mooier en op de tweede is het over het algemeen wat lichter, zodat je het onderste gedeelte van de foto beter ziet.
    Wordt nog een heel gepuzzel om de juiste instellingen te vinden, hè?
    Ik heb net een nieuwe telelens binnen...weer dezelfde, als die ik had.
    Deze kreeg kuren, maar ik vond het zo'n fijne lens, dat ik er weer zo eentje gekocht heb van mijn verjaardagsgeld :)
    Ik wou hem uitproberen, maar het begon weer te miezeren, dus ik was snel terug :(
    Maar doen als het droog is.
    Dat zal het dit weekend toch nog wel worden, hè?
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen