maandag 19 maart 2012

Fotorondje en racefietsrondje



Aan het eind van de nacht zag ik dat het helder was, maar vanmorgen ineens
nevelig, maar natuurlijk te laat toen ik eenmaal op de fiets zat.


Om kwart voor 9 nog wel te zien dat er vorst aan de grond is geweest.


Een paar stelletjes grauwe ganzen zitten in het natuurgebied om voor het nageslacht
te zorgen. Vorig jaar nog maar 1 koppeltje. Ze luisteren naar een overvliegend
stelletje soortgenoten.


Overal gele bomen, want de wilgenkatjes bloeien naar hartelust.


Het strakblauw na de nevel werd opgesierd door de eerste stapelwolkjes.


Dat werden er steeds meer en in de middag heel veel, want dat merkte ik toen ik
nog een rondje Chaamse bossen op de racefiets reed.


Mooi gezicht op een oude boerderij langs de Oosterwijksestraat in Alphen, die
helemaal opgeknapt wordt door waarschijnlijk de toekomstige bewoners.


Geregeld mooie wolkenstraatjes.


Het fietspaadje over de Flaasdijk bij Chaam is deels omzoomd door knotwilgjes.
Dit jaar zijn ze weer gekortwiekt. De takken waren al net zo
hoog als de stammen.


*

Fraaie zonnestralen bij recreatiepark De Flaesbloem buiten Chaam.
Goed halfweg en hierna zonder fotograferen naar huis gefietst, want
niks warm, zeker als de zon verdween en vervelende wind
tegen. Tevreden met 42 km, want de bedoeling was
een korte rit. Er komen nog genoeg mooie
dagen. Om te beginnen morgen: lente!





6 opmerkingen:

  1. schitterende wolkenpartijen margreet, en morgen zijn die er weer hoorde ik :-)
    da's toch puur genieten en nog eens genieten hé.
    superfietsie zie ik staan tegen de boom:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Margreet, kwart voor negen is voor mij vroeg! Met alleen maar late diensten ben ik 's morgens al jaren niet meer zo vroeg op, en ga laat naar bed. Het is nu ook al bijna kwart voor twee en ben nog even bezig op m'n iPad. De laatste foto vind ik super wat betreft die Hollandse luchten. Dat mis ik een beetje als ik straks weer in Spanje ben.
    Voor straks goedemorgen.
    Groeten
    Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die rijp had ik vanmorgen ook verwacht gezien de voorspellingen van min 5 hier in het oosten maar het had zelfs helemaal niet gevroren vannacht! Komende nacht wordt het wel vochtig en dus mistig maar dan geloof ik weer geen vorst, we wachten het maar weer af. De foto met de bloeiende katjes vind ik super en ook het laantje met geknotte wilgen, zo echt Hollands!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisteren zag je bij het weer ook die wolkenstraatjes...maar dan van boven !!
    Mooi is alles toch met dat blauw erboven hè ?
    Heerlijk Brabants tochtje was dit weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. was winters margreet ook vanmorgen ,heerlijk de lenteplaatjes en werd weer smullen van mooie wolken en zon middags de onderste wow ook als je toelaat kun je blijven fotograferen met zon en wolken zijn deze foto,s nu gemaakt met power shot of de andere kleiner .is niet moeilijk op race fiets met de power shot margreet ik heb nu tijdje geen fietsmandje omdat mijn fiets in fabriek is maar ik mis het enorm en heel vervelende zet nu tas achterop wat .veel groetjes corina van de week meer warmte al vroeg maart en droog als we maar niet te veel versnoepen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat tikt weer aan...42 km.!
    Prachtige foto van de gele wilgenkatjes tegen de blauwe lucht :)
    Hier ook al een paar dagen rijp in de ochtend, terwijl ik lees, dat dit bij Ank niet het geval is.
    Hemelsbreed nog geen 40 km. hier vandaan....wat een verschil dan, hè?
    We worden de laatste tijd wel getrakteerd op wolkenstraatjes, zeg!
    Mooi hè...die wolkenluchten.
    De afsluiter is ook weer superdesuper...schitterend!!
    Fijne avond.
    Groetjessss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen