dinsdag 27 maart 2012

Racefietsrondje Bergsche Maas


Mooi fietsweer, dus na een rustige ochtend aan het begin van de middag op
de racefiets gestapt en richting Bergsche Maas gefietst.


Televisietoren langs de weg naar Waalwijk bij Loon op Zand.


Via Sprang-Capelle, waar deze imposante kerk staat, naar een stukje Halve Zolenpad
gefietst. Dit is een voormalige spoorlijn dat ook eind vorige eeuw fietspad
is geworden.


*


*


Richting de Bergsche Maas kom je in het fraaie rivierenlandschap.


In de verte zie je de Overdiepse polder liggen waar nu "ruimte voor de rivier" wordt
gemaakt, ofwel dit kan in tijden van zeer hoog water overstromen.


Via het monument voor de hevige strijd eind WOII bij het Kapelsche Veer, waar ik
de karakteristieke boom bij het gedenkteken fotografeerde, naar de veerpont.


*


Het pontveer komt er aan, maar daarna lang wachten, want veel scheepvaartverkeer
en dat gaat voor.


 Dus ruim de tijd om wat plaatjes te schieten.


Sommige schepen varen gezamenlijk.


Aan de overkant via het fietspad over de dijk langs de Bergsche Maas naar Genderen en de
Heusdense brug gefietst. Onderweg kwam ik dit parmantige schaap tegen. Bleef maar
kijken!


Deze leuke lammetjes met moeder stonden boven op de dijk bij Genderen.
Na de Heusdense brug en via Waalwijk in een ruk naar huis gereden en
was na 71 kilometer thuis. Dus de langste rit tot nu toe dit seizoen en
een hele mooie.


Een mooi kleurende zonsondergang vanavond als toetje met een donkere vliegtuigstreep
midden op de foto.

9 opmerkingen:

  1. Door jouw foto's kunnen de kijkers dat rondje gewoon MEEmaken. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto van dat zwarte schaap! Hi jstaat er idnerdaad heel parmantig op.
    Mooi ook die boom, is het een treurwilg? Opvallend zo groen als hij al is.
    En het toetje van deo ndergaande zon is natuurlijk prachtig.
    Weltrusten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En door het spooritem in deze log begon mijn hart sneller te kloppen. Je doet het erg leuk. Ik ben ze allemaal aan het verzamelen, om ze later zelf in het echt evt. te zien. Er komen de komende tijd wat werkjes op m'n pad die ik niet echt gewend ben te doen, maar ik heb Mara beloofd het netjes te houden nu zij op vakantie is. Ik heb altijd valantie. Daar kan jij ook over meepraten Margreet.
    Groetjes
    Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat was vandaag wel een erreg mooie fietstocht Margreet! mooie foto's hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lekker vlak is het daar hé margreet,
    met dat mooie weer zal je wel hard gegaan zijn:-)
    die schaapjes zijn schattig om t e zien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat was dit een moooie gevarieerde fietstocht
    Schitterende plaatjes met overal die strakblauwe lucht.
    Schattig die moeder met die lammetjes, echt voorjaar !
    @ Vandaaag Ria en Ank in HvH gezien, wwaren we naar toe gefietst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was weer een mooie tocht Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aan variatie geen gebrek, zeg!!!
    Een leuke naam voor een fietspad...Halve zolenpad :)
    Gisteren speelde het spoor en de veerpont ook een belangrijke rol in onze ontmoeting met Marjolein.
    Was een erg gezellig weerzien en we hebben lekker op een terrasje in de zon bij kunnen kletsen.
    De schapen met lammetjes staan er prachtig op en de ondergaande zon is een kleurige afsluiter.
    Fijne avond en groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik geniet van jouw foto rondje maar rondje is niet 71 km wat prestatie margreet maar je had supermooi weer en de schaapjes wat lief dat blijft je fotograveren ik teminste .rijd of fiets jij altijd alleen margreet ben altijd wat bang om kapotte band te rijden ik krijg dat niet gemaakt .de zonsondergang zie ik niet echt meer ben ochtends en overdag in touw dan ben ik later op de dag blij met wat rust en ga dan niet meer opnieuw ervoor op uit ,erg mooi kleurig slot met de sluiers hier houdt ik wel van gr corina

    BeantwoordenVerwijderen