vrijdag 9 maart 2012

Raar weer en rondje racefiets


Vanmorgen zo goed als helder, maar al snel leuke uitwaaiende vliegtuigstrepen en
soms aparte modellen.


*


Mooi al die wolkenvelden vol met schapenwolkjes en een flets zonnetje, maar die had
iedereen, dus niet in de prijzen.


De Hooglanders onder de wat rumoerige wolkenlucht.
Vandaag alweer Weerfoto van de dag bij Omroep Brabant.

Na de middag meer wind en was het grijs geworden, maar toch voor een ritje
"ik zie wel waar het schip strand" op de racefiets gestapt.


Kruising van het Bels Lijntje, een oude spoorlijn, dat fietspad is geworden, met de
Oosterwijkestraat onder het Brabantse Alphen.


De witgekalkte boerderij heet "De Vier Linden" en die linden staan nu gekortwiekt
voor de deur. Tot een jaar terug was daar ook een soort theeschenkerij,
maar nu niet meer.


*


*


*


Tegen de aangetrokken wind in begonnen en die gelukkig dadelijk in de rug
terug naar Tilburg!


Dit is op de fietsbrug in het Bels Lijntje bij Alphen.
Na 41 kilometer vond ik het vandaag meer dan genoeg.


9 opmerkingen:

  1. Vanochtend leek het hier ook aardig te worden.
    Ik was er ook met de fiets opuit gegaan....
    De dag eindigde hier ook koud grijs en nat.
    Maar morgen een nieuwe dag en kansen :-))
    Mooi en heel knap in beeld gebracht Margreet!
    Gezellig weekend
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jij hebt de verschillende luchten van vandaag mooi op een rijtje gezet, margreet! :-))

    en het ereplaatsje bij omroep brabant heb je natuurlijk meer dan verdiend! :-))

    zonnig weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een mooi toerke margreet, ahum:-) ik ben ook weer op de fiets gestapt maar eh zoveel kilometer haal ik niet hoor, vlieg jij over de baan of watte,

    je foto's zijn echt zalig om te zien, wij hebben eenheerlijk stuk gelopen, dat was meer dan zalig:-)

    morgen meer weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met zulke luchten zou ik hier vandaag heel blij zijn, Margreet.
    Ik ben al op en neer geweest naar Deventer...in de regen... :(
    Nu is het droog, dus misschien wordt het nog wat vandaag :)
    Het aantal kilometers, dat je maakt, tikt lekker aan.
    261 al....jonge, jonge!!!
    Daar doe ik lopend heel wat langer over. Voor de Vierdaagse moet ik er zo'n 450 in de benen hebben en dat gaat wel lukken.
    Lange rechte stukken daar bij jou, dus heb je de wind tegen, dan voel je dat goed.
    Maar goed, rijd je de andere kant op, dan zoef je over de weg :)
    Maak er een fijn weekend van, Margreet.
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo'n blauwe lucht dat mis ik nu...

    een leuk toerke van maar liefst 41 km Margreet, zit er helemaal niet in..

    prettig weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vondt niet zo raar weer de dag begon mooi margreet en gefeliciteerd dagfoto omroep brabant en ook de onderste bij weerplaza dus wel prijzen een mooie foto rondje de zon was middags niet meer niet zo warm dus is lekker als je wind af naar huis kunt gaan gr corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je met verschillende camera's in de weer bent. Ik maak geregeld het volgende mee: Jeee, dat is mooi! (... maar ik heb geen camera...) Dan maak ik maar foto's met de Iphone. Die zijn vaak verrassend goed van kwaliteit, vind ik. Ook leuk: schapenwolken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zie dat je ook op de racefiets zat vanmorgen was best nog fris he? heb zelf niet gefietst i.v.m. ziekzijn van mijn pa.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vooral die laatste foto deed mij fantaseren. Ik sloot mijn ogen en zag de NS stoomlok 3737 voorbij komen. We hopen allebei dat het nu echt lente gaat worden, want met een nacht slapen bij onze kleinzoon in Oisterwijk willen wij het Belse Lijntje met de MG cabrio bezoeken. Het is toch niet allemaal fietspad?
    Met spoorse Groeten
    Albert

    BeantwoordenVerwijderen