donderdag 1 maart 2012

Meteorologische lente!



Vandaag begint de lente volgens de meteorologen, want die rekenen graag
met hele maanden. Maar niks lente vandaag want alweer grijs.


De elzenkatjes lijken extra treurig erbij te hangen.


De boeren/loonwerkers zijn al hard aan het werk en dat zijn toch
ook tekens dat het voorjaar echt wel komt.



Een bosje krokussen, dat elk jaar op dit plekje in de berm van het Bels Lijntje
staat te bloeien, staat op opengaan: lente!
Nog even geduld en dan komt het lentezonnetje echt wel.


5 opmerkingen:

  1. heerlijk hé.
    al was het wat nevelig, wat was het fijn:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou...voor jou heb ik goed nieuws...het lentezonnetje begint hier te schijnen en dan ziet alles er ineens veel vrolijker uit.
    Ik ben aan het snoeien in de tuin...groene containers volmaken :)
    Maar dat heeft ook al een nadeel....ik nies me een ongeluk. Die kruidige geuren werken op de slijmvliezen :(
    Die eikenprocessierups...daar schrik ik toch wel van, hoor.
    Die beestjes pakken zich zo goed in, dat ze de meest extreme kou overleven!
    Dat wordt weer een hoop jeuk deze zomer :(
    De katjes zien er inderdaad treurig uit...laten we maar kijken naar alle bolletjes, die nu de grond uit schieten, hè?
    Fijn weekend...voor mij een wandelweekend..morgen 30 km. in Gorssel.
    Groetjessss...Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel grijs, maar toch wat lentebodes. Mooie foto´s Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeg dat wel, het is slechts het begin van de Meteorologische lente! De echte lente trekt zich daar soms niets van aan. GEEN zon vandaag in onze "dolfijne" stad, alleen maar grijs. We zijn dan ook blij dat we in januari/februari j.l. ruim een maand naar Spanje zijn geweest. De nodige vitamientjes opgedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie foto,s margreet ik zag ze ook werken en dan denk ik ook altijd we gaan nu echt vooruit .met grijs kunnen we nu volop vooruit werken lente is ook teken van schoon maak haha tegen die tijd dat zon en lente komt ontluik ik ook met de camera veel op zak dan gr corina vandaag 5 maart brrrr echt kil en koud dacht weer aan winter

    BeantwoordenVerwijderen