zondag 4 maart 2012

Grijs weekend met rondje racefiets

Zaterdag saai en maar een kort fotorondje in de middag, wat wel met de vrolijke krokussen
in de berm van het Bels Lijntje de weerfoto van de dag bij
Omroep Brabant opleverde


Zondagmorgen rondje op de stadsfiets.


Deze koeien mogen in de kleine wei naast de stal even naar buiten.....


....maar een koe vindt die zakken op het schrikdraad maar raar.
Weet eigenlijk niet waar het voor dient. Misschien dat ze niet
tegen het schrikdraad aanlopen?


Terugfietsend naar huis kom ik een groep van De Kleppers uit Dongen tegen
en even op de foto gezet.


Dus kan voortaan gerust door Dongen fietsen, want ze waren vanavond bij
Omroep Brabant op tv!


*


Het was nog steeds droog aan het eind van de ochtend, maar als je op Buienradar keek
regende het al in Tilburg! Om half 1 toch op de racefiets gestapt.

Ik kon bij knooppunt 74 al meteen de boom in...!
Leidingen leggen, dus bord is even aan de kant gezet.


Spreekt voor zich bij een oude boerderij langs de Oosterwijksestraat
buiten Alphen.


Boerderij Oosterwijksestraat met nog een soort tredmolen voor de deur.


 Al gespetter na 3 kilometer, maar de zon bleef steeds door de bewolking heen
prikken.


De weg werd nog niet nat en na 43 kilometer terug en net op tijd, want toen ik
onder de douche vandaan kwam regende het echt.


13 opmerkingen:

  1. Mooie foto's maar zag ik nu goedf dat er iemand op een gewone fiets en in gewone outfit tussen de wielrenners inreed of leek het maar zo. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij had hetzelfde weertype als hier.
    En ze hadden toch meer zon voorspeld ???
    Je crocusjes staan er lekker vrolijk op.
    En die rij fietsers zien er ook lekker vrolijk en lachend uit.
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Margreet,

    Snap de zakken op het hek ook niet, maar ik ga mee met jouw redenatie.
    Je hebt wel een goude fotoknop, zoveel keer als jou foto's op de tv worden getoond.
    Maar de krokusen zijn weer fris bovven gekomen. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier was het hetzelfde Margreet.
    Ben er nog wel op uit geweest maar het licht was niet mooi
    toch nog wel wat gefliepst! :-))
    Een kleurijk begin van je log met je voorjaarsbloemen.
    Zag hier ook al weer veel fietsers :-))
    Vandaag was het wat beter en zonder wind zelfs aangenaam.
    Groetjes
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De achtste foto van de pastoor wijn en wij water vinden wij een goeie voor het Rooms Katholieke Brabant. Met jouw fiets kom je werkelijk overal. Je hebt ondertussen begrepen dat wij fanatieke cabrio liefhebbers zijn met die auto van Mara en mijn twee MG's. Het was trouwens bij ons ook het hele weekend grijs. Geen zon gezien. Bestaat ie nog???

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een mooie reeks Margreet. Je bent een echte kilometervreter hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nog gefeliciteerd margreet voor rtl en omroep brabant heb het gezien ook .jij toch nog foto maken we moeten van alles zoeken nu he al doe ik soms ook niks met de foto.de zon heb ik paar keer gezien ik denk de zaterdag het meeste .de keuze van andere pocketcamera die ken ik had te laatst een nieuwsbrief van het past zo overal in ooit had ik ook de canon ixus denk dat die heette voor gewone foto ging dat goed en hij viel niet zo op ,toch heeft mijn vader hem nu in gebruik.met fietsen is het weer tegenwoordig zeer onbetrouwbaar radars kijken heeft dan geen nu zo was dat zondag ook het geval en nu vandaag ik had vandaag wel nat pak morgen beloofd beter we wachten af margreet of we beide nu mooie luchten kunnen shotten gr corina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat maak je toch heerlijke tochten Margreet! en in een geweldig mooie omgeving. groet van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Margreet,

    Gelukkig heb jij een normale racefiets met een bel. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jij hebt er weer een heel mooie tocht opzitten, margreet!!

    die plastieken zakken aan de prikkeldraad, zou dat niet kunnen zijn om de dieren te laten weten dat er draad gespannen is? vooral bij jonge dieren doet met dat wel eens?

    wijze woorden aan de waterput! :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook wij hebben een foto geplaatst van die grijze zondag. We willen nu wel eens lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je begint je serie vrolijk met de felgekleurde krokusjes en het rood van je fiets geeft ook je laatste foto iets vrolijks mee, maar verder was het weekend hier ook grijs en zelfs mistig.
    Gisteren piepte de zon heel even door de wolken en het leek wel of hij schrok, want hij trok zich meteen weer terug :(
    Maar...wie weet...hebben we vandaag meer geluk. Hiet ziet er niet eens zo gek uit.
    Leuk, dat je weer scoorde met je wielrenners en de tekst op de waterput is geweldig!!!
    Vandaag weer een fietsronde???
    Ik doe bijna niet anders dan heen en weer fietsen naar de fietsenmaker.
    Eerst voor nieuwe banden, later voor een nieuwe ketting.
    Die hadden ze er niet goed opgelegd, dus gisteren weer terug.
    Zat het wiel er niet recht in, maar toen dat verholpen was, kraakte hij nog steeds.
    Dus weer een leenfiets meegekregen en vandaag maar weer eens kijken of het euvel nu wél verholpen is. Ik krijg er het heen en weer van ;(
    Fijne dag en groetjessss..Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb even terug gekeken naar je foto's van de afgelopen week, ondanks het grijze weer toch veel mooie fotomomenten gehad. Je hebt er weer veel km's op je teller mee gezet.
    Hier was het net zonnig, dus even buiten in de stoel gezeten. Heerlijk.
    mijn handen jeuken , zou zo graag iets in de tuin doen, werk genoeg. Morgen gaan de hechtingen eruit en dan nieuw gips voor 4 weken :-( heb dan 1/3 gehad, hoelangt de therapie duurt weet ik nog niet.
    Hoop op mooi weer kan ik in ieder geval naar buiten, binnen begint de verveling een beetje toe te slaan.

    Groetjes en prettige dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen