dinsdag 13 maart 2012

Rondje racefiets Bels Lijntje



Vanmiddag, na weer nuttige bezigheden vooral in huis, op de racefiets gestapt
en simpel het Bels Lijntje naar Baarle-Nassau gereden.


In Alphen zie je nog de witte comiezenwoningen, waar het inmiddels afgebroken station naast
stond. Nu enkel nog café Welkom langs de Stationsstraat.


Naast het Andreaskruis nog een stukje rails. Fiets hier al jaren langs maar nog nooit
gefotografeerd!


Het beeld "De ontmoeting" staat er nog.

Het jaren geleden prachtig opgeknapte spoorwachtershuisje nr. 18 weer eens
op de foto gezet en het infobord had ik ook nog nooit gezien.


Het leuke treintje op een stuk rails staat al heel veel jaren boven op de heg bij dit
spoorhuisje.


*


*


Langs een akker met struikjes (denk buxus), maar of die het zo goed doen....(?)
richting Baarle-Nassau.


Vlak voor Baarle-Nassau spoorwachtershuisje nr. 20. Mooi met de blauwe kozijnen
en ziet er in de zomer fraai uit met veel bloemen in de tuin.


Dit keer de weg Baarle-Nassau - Chaam even overgestoken en het oude station op de foto
gezet. Het is nu een wokrestaurant geworden.


Weer terug naar de doorgaande weg en richting Chaam, waar ik op deze grijze middag
de kleurige rotonde fotografeerde. Vrolijk bloeiende narcissen en de kleurige
beelden vanwege het vermeende middelpunt van de Benelux (maar Moergestel
claimt dat ook).


En die foto is zowaar bij RTL4 om 8 uur bij Helga van Leur te zien.


Een leuk en interessant fietstochtje, met ondanks mijn vele afstappen voor de foto's,
 nog niet eens onaardig gemiddelde. En weer 48 kilometer erbij.


10 opmerkingen:

  1. Dat is zéker een heel interessant tochtje Margreet! Wat laat je ons hier veel leuke dingen zien. En was is er, als je er open voor staat, toch ook veel leuks te zien he?
    En weer gescoord bij RTL! Hoeveel foto's zijn daar onderhand al te zien geweest van jou?
    Ik blijf het bijzonder vinden: racen en fotograferen tegelijkertijd :-)

    Groetjessss,
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat besl lijntje heeft wel je hart gestolen hé margreet,
    maar ik begrijp het,
    en als de zon weer eens schijnt, en je benen zijn fit om te lopen, dan kom ik eens af :-)

    slaap lekker,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Margreet,

    Wat een leuke reportage heb je gemaakt, zo'n spoorwachtershuisje is nu wel heel aantrekkelijk om in te wonen.
    De herinnering aan de spoorlijn is erg mooi gedaan.
    Wel weer leuk dat juist deze foto weer op tv is te zien. oma

    ot, de stornoboeking kende ik ook niet, eigenlijk nooit mee te maken gehad, Schatarina wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het blijft toch telkens weer leuk om Helga voor een mooie foto van jou te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat treintje ziet er heel lief uit, margreet!

    knap hoe die oude huizen gerestaureerd en onderhouden worden!

    jouw dansend drietal past perfekt op tv, eh? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lijkt me dat een heerlijk rondje en dat bels-lijntje moeten we toch echt eens met de fietsendrager doen van de zomer ;-0
    Mooie huizen staan daar en die miniatuur trein is wel heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helga is duidelijk op zoek geweest naar wat kleur en dat kan ze bij jou wel vinden.
    Wat zijn die narcissen al ver, zeg! Mooi!!!!!
    Ook leuk al de wetenswaardigheden over het Bels lijntje.
    De huisjes zien er goed onderhouden uit en deze zomer laat je ons vast ook nog wel die fleurige tuin zien, hè?
    Het treintje is inderdaad schattig.
    Op de laatste foto had je nog een lang eind voor de boeg of heb je even achterom gefotografeerd???
    Wandelaars houden meer van bochtige wegen, maar op de racefiets kun je hier flink vaart maken, hè?
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi fotorondje margreet die witte spoorhuisjes ken ik nog van veel jaren terug dat we daar fietstrip deden wat leuk om die herringering bij jouw terug te zien .ja de vorst heeft lelijk gedaan de buxus veel geel bruin veel vaste planten bruin of blad valt af is te hopen dat opnieuw uitschiet straks en gefeliciteerd bij rtl leuke verrassing
    morgen belooft wat margreet goei weer voor nog meer km ,s groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk al weer bij het weer van RTL 4. T.a.v. Het Bels Lijntje maak je mijn Albert helemaal gek. Hij gaat je nog mailen. Prachtige foto's hoorde ik hem een kwartier terug mompelen. Ja ja Margreet. Hij zegt altijd waarom het wiel uitvinden als een ander dat veel beter gedaan heeft.
    Vanuit die "dolfijne" stad
    groetjes
    Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie serie Margreet. je doet mij een ontzettend plezier met deze foto's van de spoorhuisjes.
    Mijn opa is in zo'n huisje geboren en in overleden, mijn moeder is er ook in geboren en ik was er kind aan huis.
    Helaas is nr 23 in Roosendaal na het overlijden vna mijn opa gesloopt, eeuwig zonde.
    De huisjes zijn allemaal hetzelfde, wat een genot om in zo'n huisje te wonen lijkt me.
    Wat zou ik graag binnen een kijkje willen nemen, zal veel verbouwd zijn.
    Maar ik heb er zulke mooie herrineringen aan.
    Gezellig weekend en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen